fooaudio 0.1.91 – Codename: „Bunny”

Matthew @ 2010-08-12 — Kategorie: fooaudio, Programowanie, Projekty, Techblog

Niestety, z braku czasu i wielkości zadania nie udało mi się dotrzymać wcześniejszego planu i wydać fooaudio 0.2. Jednak, aby nie było całkiem pusto, zapchać bloga i zgarnąć trochę odwiedzin to powiem o tym co do tej pory zrobiłem.

W czasie tego 1.5 miesiąca udało mi się przepisać na nowo większość fooaudio. Co za tym idzie, cały ten paskudny kod który był wcześniej, teraz jest trochę mniej paskudny (choć są jeszcze miejsca wymagające poprawy i zastosowania innych rozwiązań.  Zmniejszyłem również zapotrzebowanie na moc procesora do około 1/10 tego co potrzebował fooaudio 0.1. Oraz, wreszcie działają tagi (choć jeszcze nie testowałem tego na internetowym radiu i podejrzewam, że test by raczej wypadł słabo). Jednak spowodowało to zapotrzebowanie na bibliotekę TagLib. Niestety, wykorzystanie Phonona do tego celu jest trudne, ze względu na jego asynchroniczną architekturę.

A oto lista rzeczy do zrobienia (jakby ktoś chciał pomóc), potrzebnych do wydania wersji 0.2:

  • porządna dokumentacja i komentarze w kodzie,
  • wykończenie menedżera ustawień,
  • opracowanie jakiegoś znośnego mechanizmu okien ustawień dla poszczególnych komponentów,
  • mechanizm pluginów, tak, aby było możliwe dodawanie funkcjonalności (np. format zapisu playlist) bez zmian w samym fooaudio,
  • skończenie zapisu playlist w M3U i PLS,
  • dodanie zmieniającego się statusu oraz nazwy aplikacji w belce, w zależności od granej piosenki oraz postepu,
  • edytor skrótów klawiszowych (+ skróty globalne),
  • zapis ustawień przy wyjściu z aplikacji i odczytanie ich przy uruchamianiu,
  • tray,
  • zmiana nazwy playlisty,
  • zmniejszenie zapotrzebowania na odświeżanie danych na playliście (Qt jest głupie i robi to za każdym przejściem kursora po niej),
  • kontrola dodawanych plików.

To tak na szybko, co mi przyszło do głowy. W niedługim czasie powinien się pojawić trac na projekty (w tej chwili jest Mantis, ale średnio mi się podoba, a hosting się ociąga w wrzucaniu Pythona).

Co do repozytoriów. Zmienił się adres wersji deweloperskiej na githubie i doszło repo na gitoriousie (zawsze bezpieczniej mieć więcej kopii). Czemu osobne repo deweloperskie, zamiast gałęzi? Po to, że jak coś totalnie sknocę to repo z działającą wersją zostało nietknięte (chodzi o siłowe nadpisywanie już istniejących commitów). Poza tym zawsze mogę sobie repozytorium skasować, zmienić nazwę lub inne widzimisię, które akurat przyjdą mi do głowy.

Repozytoria główne:

Rozwojowe:

I jeszcze jedno ogłoszenie parafialne: szukam osoby która by się chciała zająć rozwojem pluginu silnika Phonona. Po wydaniu 0.2 (ew. 0.2.1, który będzie zawierał obsługę biblioteki multimediów) planuję przestać rozwijać ten silnik z racji sprawiania zbyt dużej liczby problemów.

Mini-konkurs: pierwsza osoba, która odgadnie (a nie wiedziała wcześniej) dlaczego nazwa kodowa tego wydania to „Bunny” zostanie nagrodzona uściskiem dłoni prezesa (czyli mojej) oraz wyląduje w Hall of Fame w celu zyskania wiecznej chwały.

Komentarze:

Gratz! Uzi się jeszcze udziela w projekcie?

BTW: Coma dobrym wyborem :)

@badboy: uzi został niedawno zaobrączkowany więc nie. Czy dalej będzie, tego nie wiem.

a po co dwa repa (stable + dev)? od tego są branche :>

Bunny? Zgaduję, królik ma duże uszy, jest szybki i lekki :D Nic innego na myśl mi nie przychodzi.

@godlark: niestety nie. Nie ma to… no prawie… żadnego związku z żywym stworzeniem zwanym potocznie królikiem. Ani z jego szybkością i lekkością.

Coś ze słówkiem bundle?

@saunterer: absolutnie nic.

Jest już odtwarzacz który działa i wygląda jak foobar nazywa się DeaDBeeF. http://deadbeef.sourceforge.net/.

@Miecz: nie wiesz, że nieładnie dawać linki konkurencji, na dodatek napisanej w gtk? ;P

Bunny approves these changes! Swoją drogą, to też leży na gitubie http://github.com/ngerakines/commitment

@airborn: ale Ty to wiedziałeś od samego początku, bo sam mi to pokazałeś. :P Więc nie miałeś brać udziału. :< Swoją drogą to pokazuje, że nikt się nie interesuje tym projektem i równie dobrze mógłby nie istnieć, bo nikt nie ściągnął kodu źródłowego i nie przejrzał commitów.

nie wiedziałem, bo nie czytałem commitów ;) dziś zajrzałem, to wiem :P

szkoda ze nie ma slowa o tym co zostalo zrobione

Dodaj komentarz:

 

Subscribe without commenting